سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفریحی

علت درد زیر شکم در آقایان چیست؟

    نظر
درد شکم مهم ترین نشانه بیماری های گوارشی و سیستم ادراری به حساب می آید. علت درد زیر شکم در مردان نسبت به زنان می تواند تا حدودی متفاوت باشد فلذا راهکارهای درمانی هم ممکن است در مردان و زنان شبیه بهم نباشد.
علت درد زیر شکم در مردان چیست؟
علت درد زیر شکم در مردان ممکن است از یک مسئله ساده گوارشی همانند یبوست کوتاه مدت تا یک وضعیت اورژانسی باشد. منشا درد زیر شکم می تواند از بیماری های گوارشی ناشی شود یا اینکه اختلالاتی در سیستم ادراری و تناسلی باشد که درد در ناحیه زیر شکم بوجود بیاورد.
علت درد زیر شکم در مردان ؛سیستم گوارشی
اگر علت درد زیر شکم، اختلالاتی در معده و روده ها باشد، چندان تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. شایع ترین دلایل این نوع درد شکم عبارتند از:
یبوست
اگر برای چندین روز متوالی اختلال در دفع مدفوع وجود داشته باشد، شما دچار یبوست شده اید. عواملی مانند مصرف بیش از اندازه غذاهای گوشتی و عدم حضور میوه و سبزیجات در سبد غذایی روزانه، کهنسالی، کم تحرکی و استعمال دخانیات و اعتیاد از جمله مهم ترین علت های ایجاد شدن یبوست است.
شما احتمالا احساس درد زیر شکم دارید و احساس می کنید کمی زیر شکمتان ورم کرده است، مدتی است که قادر نبوده اید دفع مدفوع داشته باشید.
نگران نباشید، با رفع شدن یبوست، درد زیر شکم در شما بهبود می یابد. به شما توصیه می کنیم که بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید، کم تحرکی را کنار بگذارد، بلند شوید و فعالیت داشته باشید، حال شما بهتر می شود.
سندرم روده تحریک پذیر علت درد زیر شکم در آقایان
یک بیماری عجیب است؛ شما درد اطراف ناف یا حتی درد کل شکم را بصورت مزمن دارید، گاهی احساس می کنید دل پیچه دارید، اما علایمی از قبیل اسهال یا یبوست، تهوع یا استفراغ، ضعف و بی حالی ندارید. پس علت چیست؟
اگر شما بیش از اندازه درگیر استرس های روحی و روانی باشید، ممکن است دچار تحریک گاه به گاه روده شوید و احساس درد اطراف ناف کنید. شما بیماری گوارشی ندارید، صرفا در کاهش تنش ها و استرس هایتان تلاش کنید.
سنگ در کلیه و مجاری ادراری علت درد زیر شکم در مردان
شایع ترین علت درد زیر شکم در مردان ، سنگ های موجود در کلیه و مجاری ادرای است. اگر کلیه راست یا چپ شما دارای سنگ باشد, شما ممکن است درد سمت همان سمت در پایین و زیر شکم و کشاله ران داشته باشید به این صورت که درد حالتی مثل تیر کشیدن دارد که از کناره های شکم تا زیر شکم و ران ممکن است وجود داشته باشد.
احتمال دارد شما در هنگام ادرار کردن هم درد آزار دهنده ای داشته باشید و همچنین قطع شدن خروج ادرار پیدا کنید. گاهی ممکن است رنگ و بوی ادرار تغییر کند, دچار تهوع و استفراغ شوید و یا تب و لرز هم پیدا کنید.
دوست عزیز, ذکر یک تذکر لازم است، اگر از دوستان و آشنایان شنیده اید که آب زیادی در شبانه روز بنوشید تا سنگ دفع شود و شما به جای مراجعه به پزشک, وقتتان را صرف نوشیدن آب و سپس ادرار کردن می کنید و منتظر نشسته اید تا سنگ دفع شود, این یک اشتباه بزرگ است.
شما نمی دانید اندازه سنگ چقدر است و آیا اصلا قابل دفع شدن است یا خیر؟ به شما پیشنهاد می شود که توصیه هایی همانند مصرف آب و رژیم غذایی خاص را از پزشکتان بعد از معاینه شدن بگیرید.
بهتر است بدانید که وقتی در زمان مناسب تحت بررسی توسط پزشک قرار بگیرید, سنگ کلیه بر اساس نوع, اندازه و محل قرار گرفتن در کلیه براحتی قابل درمان است. پس لطفا آرامش خود را حفظ کنید و دستورات درمانی پزشک را اجرا کنید تا در اسرع وقت بهبودی پیدا کنید.
ضربه مستقیم به بیضه
ضربه مستقیم به بیضه، یکی از دردناکترین علت درد زیر شکم در مردان است. شما ممکن است درد زیر شکم و اطراف بیضه داشته باشید و همچنین احساس کوفتگی در ناحیه کشاله ران داشته باشید.
توصیه می کنیم بیضه و اطراف آن را کمی گرم بگیرید و از مسکن استفاده کنید و در اسرع وقت نزد پزشک بروید، گاهی در اثر ضربه، اختلالاتی در بیضه ایجاد می شود که پزشک در حین معاینه به راحتی تشخیص می دهد و با درمان مناسب، شما را سریعتر از این درد ناخوشایند دور خواهند کرد.
عفونت بیضه
اگر درد زیر شکم، تب، بی حالی و احتمالا قرمزی اطراف بیضه و درد شدید در هنگام دست زدن به بیضه دارید، و از سوی دیگر در هنگام ادرار کردن اذیت می شوید، به شما توصیه می کنیم در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
احتمال دارد که شما عفونت بیضه داشته باشید که نیاز به درمان دارویی برای بهبودی باشد.
پیچ خوردن بیضه ها (تورشن)
اگر بطور ناگهانی، بیضه ها دچار چرخش بشوند، شما ممکن است دردی در زیر شکم احساس کنید که لحظه به لحظه شدت آن بیشتر و بیشتر می شود. بیضه ها ممکن است دچار تورم شوند. احتمالا شدت درد شما را خیلی بی قرار می کند.
وقتی دردی تا این اندازه در حال آزار دادن است، به جای تماس گرفتن به عمه، خاله، همسایه و پرسیدن اینکه برای این درد شدید چکار کنم، لطفا وقت را تلف نکنید و در هر ساعتی از شبانه روز است به اورژانس مراجعه کنید.
پیچ خوردن بیضه، یک بیماری اورژانسی است. علت درد زیر شکم در مردان اگر پیچ خوردگی بیضه ها باشد، خونرسانی به بیضه ها مختل شده است و شما اگر طی چند ساعت اولیه مراجعه نکنید، ممکن است بیضه خود را از دست بدهید.
دوست عزیز، شدت درد زیر شکم در این بیماری به قدری بالاست که شما را مجبور می کند که به اورژانس مراجعه نمایید. در خاطر داشته باشید که این بیماری چندان شایع نیست پس لطفا از این به بعد فکر نکنید که هر دردی در زیر شکم ایجاد شد، علت آن پیچیدگی بیضه است. اگر درد زیر شکم دارید ولی جزیی است و ناگهانی شروع نشده است، پیچ خوردگی بیضه نیست. نگران نباشید.
یک علت درد زیر شکم در مردان است که در معاینه توسط پزشک تشخیص داده می شود. اگر در کیسه اطراف بیضه مایع جمع شود، دردی در بیضه ها و زیر شکم ایجاد می کند.
از شما تقاضامندیم که برای پی بردن علت درد زیر شکم و بهره بردن از سودمندترین راهکارهای درمانی، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
گاهی ممکن است که درد زیر شکم داشته باشید و صرفا به اجرای اقداماتی که از دیگران شنیده اید در خانه بسنده کنید. دوست عزیزم، درد زیر شکم یک نشانه از بیماری های متعددی می تواند باشد، لطفا با اقدامات خودسرانه سلامت خود را به خطر نیاندازید.